Werkwijze

Een totaal communicatieplan kan opgedeeld worden in verschillende fases (oriƫntatie, conceptontwikkeling, ontwerp, uitwerking en eventueel ondersteuning). Afhankelijk van de omvang van een project, de beschikbare tijd en de wensen van opdrachtgever wordt de relevantie van de verschillende projectfases bekeken.

Orientatie

1In deze fase gaat het om het kennis maken. Kennis maken met u als klant, maar vooral ook met uw doelgroep(en). Hier worden de producten namelijk uiteindelijk voor gemaakt.
Voordat er een ontwerp gemaakt kan worden, is het van belang dat we weten wie het moet aanspreken en wat het moet overbrengen.

Concept

2De conceptfase volgt direct op de oriëntatiefase. Nu er een eisen- en wensenpakket op tafel ligt, kan dit in een creatieve vorm gegoten worden.
Van hieruit wordt de offerte opgesteld, met daarin een duidelijk overzicht van eisen, wensen, tijd en budget.

Ontwerp

3Het plan dat in de voorgaande fases is opgesteld, wordt in de ontwerpfase daadwerkelijk vormgegeven.

Uitwerking

4Zodra de ontwerpen goedgekeurd zijn, kan de uitwerking beginnen. Grafisch werk wordt drukklaar gemaakt, een site wordt uitgebreid tot een werkend product en teksten en andere inhoud wordt geplaatst. Waar nodig wordt gezorgd voor contact met tekstschrijvers, fotografen, media en drukkerijen.

Ondersteuning

5Na oplevering van een product blijft Hisslink bereikbaar voor een helpende hand. Ook instructie geven hoort bij de service bij de ontwikkeling van een website. Hiervoor zijn onder andere instructiefilms gemaakt, waarin de basisfuncties van het Content Management Systeem uitgelegd worden.

Log in or Sign up